Πώς η Νο1 πλατφόρμα online delivery στην Ελλάδα κατάφερε να ξεχωρίσει ακόμα και εν μέσω πανδημίας, με «όχημα» την καινοτομία και την πίστη στους ανθρώπους της.
Ξεκίνησε το 2012, όταν το online delivery ήταν για τους περισσότερους Έλληνες κάτι άγνωστο. Μπήκε γρήγορα στις ζωές των περισσότερων και έμεινε για πάντα, αφού η ευκολία στην καθημερινότητα δεν είναι κάτι που αποχωρίζεσαι εύκολα, όταν το συνηθίσεις. Είναι το efood, η εφαρμογή μέσα από την οποία οι Έλληνες ανακάλυψαν τα οφέλη των διαδικτυακών παραγγελιών και έκαναν τη ζωή τους πιο εύκολη – η εφαρμογή που άνοιξε το δρόμο για την άνθηση ενός ολόκληρου κλάδου.
Η μετέπειτα ιστορία της είναι λίγο πολύ γνωστή. Από το Μάιο του 2015 το efood εντάσσεται στο δυναμικό της Delivery Hero, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους online delivery στον κόσμο και έκτοτε αναπτύσσεται συνεχώς. Σήμερα, συνεργάζεται με 12.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας, έχει επεκταθεί σε νέους κλάδους και αναπτύσσει όλο και περισσότερες νέες υπηρεσίες. Το efood ισχυρίζεται ότι δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα εάν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που το στελεχώνουν – οι efooders. Από εκείνους τους τρεις ανθρώπους το 2012 που το δημιούργησαν μέχρι σήμερα, το efood έχει καταφέρει σήμερα να εμπνεύσει και να φέρει κοντά του περισσότερους από 600 efooders και 1.200 διανομείς.
Χάρη σε αυτούς και μαζί με αυτούς τους ανθρώπους, το efood υλοποιεί σταθερά βήματα ανάπτυξης και «μεγαλώνει» σαν μια οικογένεια, όπως λέει. Χάρη σε αυτούς κατάφερε να «αλλάξει τα δεδομένα» στην αγορά από την ίδρυσή του, τα τελευταία χρόνια, αλλά και στο κρισιμότερο ίσως διάστημα: αυτό της πανδημίας. Ήδη από το Μάρτιο, στο πρώτο «κύμα» της πανδημίας και της κρίσης που ακολούθησε, το efood έκανε μια σειρά κινήσεων «ματ» για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες, να ικανοποιήσει τους χρήστες του και ταυτόχρονα να προσφέρει σε αυτούς που έχουν ανάγκη.
Ένα σημαντικό βήμα έγινε ανακοινώνοντας τη συνεργασία του με την αλυσίδα supermarket ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ – μια συνεργασία που πλέον καλύπτει Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πέντε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας: Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης. Το ίδιο διάστημα, το efood φρόντισε να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες του, ώστε να θέσει σε προτεραιότητα την υγεία των χρηστών αλλά και των εργαζομένων τόσο των δικών του όσο και των συνεργαζόμενων καταστημάτων. Λάνσαρε έτσι δυνατότητες ανέπαφης παραλαβής, online tips και νέες κατηγορίες, απαντώντας έτσι σε όλες τις αλλαγές που έφερε η Covid-19 στο τραπέζι.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στις νέες συνεργασίες και στην ενίσχυση των καταστημάτων με delivery. Έτσι ξεκίνησε να αναπτύσσεται σημαντικά το delivered by efood, με τη βοήθεια του οποίου μπήκαν στην πλατφόρμα από μεγάλες αλυσίδες και εστιατόρια με σάλα μέχρι μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το Φεβρουάριο του 2020 έως και σήμερα το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων του efood έχει επεκταθεί με περισσότερες από 3.500 επιχειρήσεις. Για την υλοποίηση όλων αυτών των ενεργειών, έχει στελεχώσει δυναμικά το στόλο της προσλαμβάνοντας 1.200 διανομείς μέχρι σήμερα, ενώ σχεδιάζει να προσλάβει περισσότερους από 1.500 μέσα στο 2021!!
Μέσα σε αυτόν τον «κυκεώνα» αλλαγών, το efood δεν άφησε «πίσω» αυτούς που έχουν ανάγκη, κι αυτό είναι κάτι που αξίζει να σημειωθεί. Τα τελευταία χρόνια το efood σχεδιάζει σταθερά και υλοποιεί ένα διευρυμένο πρόγραμμα κοινωνικών δράσεων, το οποίο συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Από τις πρώτες μέρες που η COVID-19 εμφανίστηκε στη χώρα μας, το efood ανταποκρίθηκε προσφέροντας 250.000 ευρώ, ενώ μέσω των ενεργειών «Love Delivered» στην πλατφόρμα, κάλεσε τους χρήστες να συνεισφέρουν κάνοντας δωρεά μέσω της παραγγελίας τους. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να συγκεντρώσει 330.000 ευρώ, προσφέροντας 33 monitor για την ενίσχυση ΜΕΘ δημόσιων νοσοκομείων αναφοράς, 300 tablets για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και περισσότερα από 25.000 γεύματα σε ανθρώπους που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή. Μάλιστα, αυτά τα Χριστούγεννα το efood διπλασίασε όλες τις δωρεές που πραγματοποιήθηκαν από 14/12 έως και 31/12 συγκεντρώνοντας συνολικά 76.000 ευρώ για να καλύψει τις ανάγκες σίτισης άπορων οικογενειών σε όλη την Ελλάδα για έξι μήνες!
Από τα παραπάνω αντιλαμβάνεται γρήγορα κανείς ότι μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία, το efood έχει καταφέρει να αναπτυχθεί σε όλα τα επίπεδα – εμπορικά, οικονομικά, κοινωνικά. Είναι, λοιπόν, λογικό το γεγονός ότι το efood σκοπεύει να παραμείνει προσηλωμένo στη στρατηγική της και τα επόμενα χρόνια. «Πιστό» στην καινοτομία και έχοντας βασική προτεραιότητα να προσφέρει ό,τι ζητάει ο καταναλωτής στον ελάχιστο χρόνο, το efood στοχεύει να γίνει η μεγαλύτερη on demand delivery υπηρεσία στη Ελλάδα με προσήλωση στην παροχή γρήγορης και ποιοτικής εμπειρίας. Γι’ αυτόν το σκοπό, επενδύει στη γεωγραφική κάλυψη αλλά και στο προϊόν, στη στελέχωση αλλά και την υιοθέτηση νέων τρόπων διανομής (ποδήλατα και πατίνια –τα δεύτερα υπάρχουν ήδη στη Θεσσαλονίκη), για μια πιο υπεύθυνη στάση απέναντι στο περιβάλλον.
EFOOD
Είτε γιατί σταματήσαμε να μαγειρεύουμε, είτε γιατί είναι στο «DNA» μας να παραγγέλνουμε απέξω, είτε γιατί η παραγγελία φαγητού μέσα από την εξαιρετικά εύχρηστη εφαρμογή για Smartphones είναι απλή και διασκεδαστική, όλα αυτά συνετέλεσαν ώστε το efood να γίνει το «Game Changer» της ελληνικής αγοράς online delivery γενικά. Όλα ξεκίνησαν το 2011 από ένα σαλόνι με 2 άτομα. Τον Ιανουάριο του 2012 το efood βγήκε στον αέρα και με πλεονέκτημά του την τεχνολογία, την απλότητα αλλά και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών κέρδισε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς.
Από τότε μέχρι σήμερα το efood συνεργάζεται με χιλιάδες καταστήματα, προσλαμβάνει συνεχώς διανομείς, ειδικά την περίοδο της πανδημίας, προσφέροντας τη δυνατότητα του delivery στα εστιατόρια και ειδικά σε αυτά που δεν είχαν προβλέψει ή δεν χρειαζόταν να έχουν delivery συνεισφέροντας με αυτόν το τρόπο στην ανάπτυξή τους.