Η σταθερά της τεχνολογίας στην Ελλάδα, Upstream, αλλάζει σταθερά.
Σε μια χώρα του αναπτυσσόμενου κόσμου μόνο πέντε στους 100 χρήστες κινητής τηλεφωνίας ανανεώνουν αμέσως τα internet data τους όταν τους τελειώσουν τα MB. Η Google μπλοκάρει 5.000 διαφημίσεις το λεπτό οι οποίες παραβιάζουν υφιστάμενες πολιτικές. Πάνω από το 95% των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου εμπεριέχουν κάποιου είδους απάτη. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας εννέα στους δέκα τηλεπικοινωνιακούς παρόχους στην Αμερική έκαναν τις πωλήσεις τους ψηφιακές με άμεση προτεραιότητα. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα insights για το νέο ψηφιακό κόσμο που διαμορφώνεται μπροστά μας, τα οποία μπορείς να αποκομίσεις μιλώντας, έστω για λίγο, με τα στελέχη της Upstream.
Λίγες εταιρείες στην Ελλάδα έχουν το αποτύπωμα της Upstream, η οποία δίκαια κατέχει τον τίτλο του πρωτοπόρου στα της τεχνολογίας στη χώρα μας, ανοίγοντας το δρόμο και αποτελώντας φυτώριο για πολλές άλλες επιτυχημένες Startups. Την περασμένη χρονιά η διοίκηση της Upstream, αποφασίζει να επεκταθεί πέρα από τη γνώριμη -legacy- αγορά τηλεπικοινωνιών και να προσφέρει τις υπηρεσίες της και σε άλλους κλάδους, που έχουν ανάγκη τον ψηφιακό μετασχηματισμό και αναζητούν τρόπους να έρθουν πιο κοντά στους πελάτες τους με λύσεις που ανταποκρίνονται στη νέα digital πραγματικότητα -κάποια από τα οποία δημιούργησε και επέσπευσε η πανδημία-, και να ενισχύσουν τα έσοδα και τις ψηφιακές τους πωλήσεις. Retailers, ασφαλιστική αγορά, e-commerce players και financial ιδρύματα αποτελούν τα νέα ανοίγματα της Upstream, αγορές στις οποίες οι παίκτες θέλουν να προσεγγίσουν τους πελάτες τους μέσα από το κινητό τηλέφωνο, που πια δεν είναι απλό μέσο επικοινωνίας, αλλά και συνδεσιμότητας, gateway για διασκέδαση, εκπαίδευση, συναλλαγές. Η Upstream, ακριβώς λόγω της ντε-φάκτο, βαθιάς γνώσης της στην αγορά κινητής, σε συνδυασμό με τις ρίζες της στο performance marketing, πριν καν εφευρεθεί ο όρος, μπορεί να ανταποκριθεί στα νέα ζητούμενα καλύτερα από τον οποιονδήποτε.
«Άνοιγµα σε περισσότερες αγορές, εµπορική κεφαλαιοποίηση και εξέλιξη των καινοτόµων λύσεων που αναπτύξαµε την προηγούµενη τριετία, συνεχή επένδυση σε έρευνα και ανάπτυξη». Αυτά περιέγραφε ως στόχους ο επικεφαλής της εταιρείας, Δημήτρης Μανιάτης, στην αρχή της χρονιάς. Ο ίδιος ανέλαβε τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου τον Ιανουάριο του 2020, προερχόμενος από τους κόλπους της εταιρείας από το 2017. Όπως και η πλειονότητα της διοικητικής ομάδας της εταιρείας.
Την περασμένη χρονιά και εν μέσω της πανδημίας η εταιρεία όχι μόνο δεν πτοήθηκε, αλλά ανέβασε ρυθμούς για να καλύψει το κενό που άφησε η αδυναμία για φυσικά ταξίδια και επαφές με τους πελάτες της ανά τον κόσμο, σημαντικός παράγοντας για το κλείσιμο συμφωνιών, τις πωλήσεις και την ανάπτυξή της. Παρότι οι συναλλαγματικές διαφορές που προκάλεσε η πανδημία επηρέασαν τα έσοδα της Upstream, περισσότερο από την πτώση της ζήτησης για τις ψηφιακές της λύσεις, η εταιρεία πέτυχε έναν προς έναν όλους τους στόχους της. Προσέλκυσε δεκάδες νέους εργαζόμενους -κάποιοι από αυτούς δεν έχουν δουλέψει ποτέ από τα γραφεία της εταιρείας – και διατηρεί δυνατούς τους δεσμούς της ομάδας, παρά την απομακρυσμένη εργασία από το Μάρτιο του 2020. «Ήμασταν ήδη εξοικειωμένοι με το remote work καθώς είμαστε μια διεθνής ομάδα με γραφεία κι εργαζομένους όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλο τον κόσμο. Φυσικά, όλοι μας χρειαστήκαμε, χρόνο προσαρμογής», αναφέρει ο Δημήτρης Μανιάτης. «Οι άνθρωποι της Upstream, δούλεψαν και δουλεύουν παραδειγματικά σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον με πολλά νέα και, ομολογουμένως, δυσάρεστα ερεθίσματα. Όταν σε ένα τέτοιο περιβάλλον, πετυχαίνεις όλους τους στόχους, και κάνεις τα πρώτα βήματα για ανάπτυξη σε άλλες αγορές, μόνο περήφανος μπορώ να είμαι για τους ανθρώπους, τη διοικητική ομάδα και την πορεία μας», προσθέτει ο επικεφαλής της Upstream.
Το 2021 βρίσκει την Upstream με ενισχυμένα έσοδα, νέους ανθρώπους στο δυναμικό της, ανανεωμένη οργανωτικά και με νέο εμπορικό προσανατολισμό. Μπορεί η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας να συγκαταλέγεται στους «τυχερούς» που δεν επλήγησαν άμεσα από την πανδημία, όπως άλλοι κλάδοι, η πορεία της Upstream όμως, την περασμένη χρονιά, μόνο αποτέλεσμα τύχης δεν μπορεί να θεωρηθεί.
«Το 2020 ήταν μια καλή χρονιά για την Upstream. Ανταποκριθήκαμε με επιτυχία απέναντι σε ό,τι και εαν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Αυτό ακριβώς είναι το DNA της εταιρείας: γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι και δουλεύουμε σκληρά για την επιτυχία παρά τις όποιες αντιξοότητες. Με την εξάλειψη της πανδημίας, εντός του 2021, είμαι αισιόδοξος ότι θα πάμε ακόμη υψηλότερα».
UPSTREAM
Ένα «εργοστάσιο» παραγωγής επιχειρηματικότητας και «κινητής» καινοτομίας.
H Upstream αποτελεί μοναδικό παράδειγμα εταιρείας για τα ελληνικά δεδομένα, έχοντας ανοίξει δρόμους στην ελληνική τεχνολογική και επιχειρηματική σκηνή, αλλά και συνεχίζοντας να εξελίσσεται και να μεγαλώνει.
Από στελέχη της Upstream γεννήθηκαν η Persado, η Workable και η Bryq, εταιρείες τεχνολογίας, επίσης με διεθνή προσανατολισμό. Όπως έχει πει ο συνιδρυτής της, Μάρκος Βερέμης: «Όταν έχεις έναν ισχυρό τομέα τεχνολογίας, πέρα από την αξία που έχει από μόνος του, έρχεται και μπολιάζει πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας, εκσυγχρονίζοντάς τους».
Η Upstream ξεκίνησε το 2002 ως εταιρεία Mobile Marketing και σήμερα είναι μια πολυεθνική με δυναμική παρουσία σε δεκάδες αναπτυσσόμενες αγορές, παρέχοντας τεχνολογικές λύσεις B2B με επίκεντρο τις ψηφιακές πωλήσεις μέσω κινητού και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πελατών της, που είναι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και άλλες επιχειρήσεις σε Λατινική Αμερική, Αφρική, Ασία και Μέση Ανατολή.
‘Οπλα της οι τελευταίες τεχνολογίες, τα advanced analytics, η μοναδική γνώση του mobile first, και, πιο σημαντικά, τα στελέχη της, όλα μπολιασμένα με το «μικρόβιο» της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. «Οι άνθρωποι της Upstream είναι μια μοναδική ομάδα, που αγκαλιάζει την εξέλιξη και την αλλαγή. Αυτό είναι το DNA μας, εδώ βασίζεται η λειτουργία και η συνεχής ανάπτυξη της εταιρείας», κατά τον επικεφαλής της σήμερα, Δημήτρη Μανιάτη.